Costurile cu ambalarea și expedierea produselor vor avea în 2021 un impact tot mai mare în profitabilitatea companiilor și estimăm că acestea vor beneficia de o atenție sporită din perspectiva nevoilor pe care le au managerii și antreprenorii din România. Totuși, cum își pot optimiza companiile costurile cu ambalarea? Va propunem următoarele idei și recomandări concrete:

  1. Optimizarea costurilor cu ambalare trebuie văzută ca un proces continuu iar acest lucru este determinat de evoluția tehnologiei, a cerințelor pieței, a mediului economic și concurențial în general. Dacă ne uităm la marile companii din orice domeniu, de multe ori identificăm persoane dedicate optimizării proceselor interne, persoane ale căror sarcină principală este căutarea și identificarea de soluții, metode, procese și materiale prin care să eficientizeze procesele și să optimizeze costurile interne ale companiei.
  2. Un aspect foarte important pe care îl vedem în piață în ultimii ani este că firmele încep să înțeleagă faptul că prețul nu este egal cu costul și astfel focusul se mută dinspre compararea unor prețuri înspre o cunoaștere și analiză a costurilor totale cu ambalarea produselor.
  3. Ca urmare a creșterii costurilor cu forță de muncă, a costului cu utilitățile și a costurilor cu serviciile conexe tot mai multe companii au trecut de la ambalarea manuală a produselor către ambalarea automată.
  4. În această perioadă, post COVID 19, este cu atât mai important ca fiecare companie să poată funcționa cât mai automatizat, cu un număr redus de personal și cu o reducere la minimum a contactului dintre produs și operatori astfel încât riscul de contaminare să fie eliminat complet. De asemenea, controlul și reducerea costurilor totale vor juca un rol vital în funcționarea și supraviețuirea companiilor în perioada următoare.
  5. De aceea, pentru a fi competitivi în zilele noastre, se impune automatizarea proceselor repetitive iar procesul de ambalare , în întregul sau precum și pe etape separate, este un domeniu relevant în acest sens.
  6. Investițiile în echipamente performante de ambalare se amortizează într-o perioadă de 1-3 ani în funcție de specificul fiecărei activități iar durata de viață a unor asemenea echipamente poate depăși 10 ani în condițiile unei exploatări responsabile și a unei mentenanțe corespunzătoare.
  7. Fiind un domeniu foarte vast și complex, tot mai multe companii apelează la companii și soluții specializate care să le analizeze întregul flux logisitic și ulterior să vină cu propuneri de optimizare a costurilor.
  8. Avantajele unei asemenea abordări pentru firme sunt multiple, pornind de la faptul că vor avea access la expertiza deținută de specialiști care fac asta zilnic, vor avea o înțelegere de ansamblu a acestor costuri și în același timp se vor putea concentra pe îmbunătățirea activității lor de bază.
  9. Considerăm că apelarea la firme specializate în domeniu, focus pe analiza costului și nu pe compararea unor prețuri precum și automatizarea proceselor repetitive poate aduce o reducere semnificativă a costurilor cu ambalarea și expedierea produselor